livet-ar-fyllt-med-upp-och-nedgangar

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2018

Panikattacker med ensamheten

Godmorgon


Att vakna upp med gråmulet väder gör ju inte humöret bättre kan man säga.

Sitter här och försöker pyssla ihop en juldekoration för att lägga mina tankar på annat roligt men det är inte lätt.

Igår kväll blev jag ett känslomässigt vrak, har fortfarande svårt att slappna av och tänka positivt på saker som händer omkring mig. På lördag är det dags igen för min man att åka iväg på en arbetsresa i 4 dagar och jag har ett tryck i bröstet precis som förra gången han åkte. Jag försöker verkligen slappna av och tänka positivt men det är så svårt.


Ofta känner jag att jag sabbar för dem omkring mig för att jag känner som jag gör samtidigt som jag inte kan göra så mycket åt det heller. Tappar lusten för allt, ingen matlust, ingen motivation till att göra någonting bara ligga i soffan eller sängen.

Men det är bara att bita i det sura äpplet och kämpa på som jag gjort så många gånger tidigare, jag klarar av det trots att jag kommer ha tårar i ögonen och allt som hör till panikattacker. Det är just vad jag får- panikattacker, dem som inte har haft det kan inte sätta sig in hur vi känner och svårt att förstå hur vi tänker och känner oss inombords.


Man får frågan- vad kan jag göra för dig för att du ska må bättre? Inom mig skriker jag- ÅK INTE men jag vet att det gör det bara värre.. jag måste utstå detta för att kunna bli bättre, så är det bara !

Man måste utsättas för det jobbiga om det ska bli nån förändring.

Önskar att jag hade nån att gråta ut hos nu när han är borta samtidigt som jag inte vill vara till nån belastning för någon, vill inte att nån ska tycka jag är dum i huvudet som känner som jag gör. 


Känner mig ensam ...

 

 
 
Ida

Ida

31 oktober 2018 09:55

Usch! Vet precis hur du känner det!
Min man åkte iväg mån-fre för ett tag sen och jag for så illa av det :-(
Men det är som du säger, man vill bara han ska stanna kvar och inte lämna en men sen ör det ju ett nödvändigt ont. Och man vill inte pressa någon för att man själv mår dåligt.
Jag har precis blivit sjukskriven för utmattning och med det lider jag även av ångest och panikattacker. Har gjort i många år men först nu som det blivit ej hanterbart.
Jag vet att du klarar det och det vet du med även om det är otäckt. Kram på dig

http://Notes

livet-ar-fyllt-med-upp-och-nedgangar

31 oktober 2018 10:04

Usch ja det känns så jobbigt men det är nått man får genomlida. Är arbetslös själv så man tappar lusten ännu mera då. Vet inte vad jag ska göra med mitt liv då jag inte klarar av att arbeta med det jag är utbildad till heller. Vi klarar detta men minsta lilla uppförsbacke gör att man blir helt slut i huvudet. Kram tillb till dig ?

 
Ida

Ida

31 oktober 2018 13:01

Absolut! Visst blir man helt slut. Tycker mitt liv har haft en ständig backe som aldrig ger med sig...
Du kan kanske utbilda dig på nytt?

http://notes.bloggplatsen.se

livet-ar-fyllt-med-upp-och-nedgangar

31 oktober 2018 13:09

Har försökt komma in på ny utbildning men inte lyckats, men ska tag i det nu efter jul igen. Livet är så orättvist.. varför ska vissa ha alla problem medans andra glider på bananskal genom livet...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

            Trodde verkligen det här året skulle bli bättre än vad förra erbjöd men då blev det deffintivt inte..   Mina studier avslutade jag i måndags pga att jag måste prioritera mina barn (ungdomar), det var väl den största anslednin...

Å här kommer lite bilder ifrån starten på 2020!

Man börjar ju fundera på vad det är som händer.. Livet är kaotiskt just nu... det händer så mycket, varför skall allt hända samtidigt?   Vi har beslutat oss för att gå på familjerådgivning, inte för att vi slutat älska varandra utan för att for...

Ja men då så.. snart 2a advent... och här hemma har man gjort det julefint. Men på nått vis så tappar jag inspirationen och lusten att fira jul ibland... känner mig stressad och obekväm. Men på nått vis lyckades vi pynta till det iallafall. Bl...


Bästa fredagen i hela mitt liv   , idag kl 11.30 klarade jag mitt körkort   !   Jag kan ännu inte fatta att jag har körkort, är fortfarande osäker på om jag verkligen har sett rätt... var det godkänt eller var jag underkänd... Men det stämmer ju....

Presentation


Varje ny dag
är en ny chans
att förändra
ditt liv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Vad är klockan?

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Ångest

 

Besöksstatistik

Gästbok

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards