livet-ar-fyllt-med-upp-och-nedgangar

Alla inlägg under oktober 2018

Hej på er alla   

 

Idag ringde telefonen, en arbetsgivare ville att jag kom på en intervju i samma område jag bor i.

Så nu har jag varit på intervjun tidigare idag och jag ska ge besked i morgon.

Det är liksom inte bara ett som skall stämma, jag är ju så kass på engelska- usch.

Jag fattar när folk pratar engelska och fattar skrift osv men jag har inte pratat engelska sen man hade engelska lektioner i skolan. 

Jobbet är "nästan" mitt om jag vill ha det men måste då på en utbildnig nästa vecka... inte här i trakten heller.. 

Så måste klura ut med hundvakt då min man är bortrest just dem dagarna.. 

Frågan är om barnvakt behövs med då ... ALLT är så jobbigt att hjälpa till med här hemma.

Kommer krävas att barnen lagar sin egen middag om dem har otur i 2 dar... å gå ut med hunden som är sååå jobbigt...

Så jag har lite att fundera på som sagt.... 

Barnen är ju inte 3 år direkt... men dem kan betee sig som det tyvärr...


I morgon åker jag och min man iväg på äventyr och bara det är jobbigt för dem.... gå ut med hunden, diska och förbereda middag i morgon... Ni skulle se deras miner när vi berättade det för ett par veckor sen...

Herregud dem är mellan 12-18 år, ska man inte kunna laga mat och gå ut med hunden lite grann då??!! 

 

Eller vad tycker ni?


Sorry för taskig bild, men ibland blir man då överraskad... båda hund och katt nära varandra det är sällsynt det.

 

Alltid är det katten som fräser när hon ser hunden och då tror våran hund att hon vill leka... men det går bättre och bättre mellan dem, alltid något.


Blev ett kort inlägg idag.

Hoppas ni alla har det bra och hör gärna av er   



Idag fyller nästa (bonus)dotter år, nu i oktober är det bara födelsedagar och massa gott.. Undra hur många kg man kommer gå upp.

Nä som viktväktare så äter man med måtta och jag är inte ett dygg sugen på tårta, bullar och kakor etc..

Men när vi nu ska till henne hos sin mor kommer det vara mycket kalorier- desstu mer desstu bättre enligt henne.

Så får bli en liten bit tårta för den " goda sakens" skull- 13 åringen 

 

Finns dem som inte förstår hur man kan följa viktväktarna och hur man kan leva utan alla feta såser etc...

Jag känner mig bara äcklad av alla gräddsåser och allt som dryper fett.

Men det är upp till var och en hur man vill äta, jag dömmer ingen. Jag mår bra av att äta nyttigt och visst, jag äter godis i bland och tar en öl eller 2.. men man måste få unna sig saker med. Jag väljer det jag vill äta och det får ni med göra. 


Jo min dotter hon åkte ju iväg med min bästa vännina idag till Borlänge för att få sin present.. hon fick gå in på en manikyr salong och fick sig akryl naglar, gissa om hon blev nöjd. (mamma blev avis)   

Och hon blev väldigt nöjd över sina presenter i övrigt, av oss fick hon presentkort på Bikbok, en helkropps spegel och en stor matta till sitt rum som hon önskat sig länge. 


Nu lite kaffe och leta julklappar... har en idé till min man men inte lätt att hitta rätt.. Vill pyssla ihop "detta" så det bli unikt   


Kram på er alla   



Idag så fyllder min dotter 15 år och här har ni henne med sina stora paket, snacka om att hon blev överraskad.

paketen innehöll en stor helkropps spegel och en matta till hennes rum som hon längtat efter länge  

 


Tror att hon hade en toppen dag då hon efter födelsedagsfikat fick åka och fixa sina naglar- akrylnaglar för första gången   

Efter fikat drog jag och grabben min ut med hunden i det fina vädret. Han brukar inte vara ute med hunden själv då han är stor och stark och ibland brular han få lite dumma ryck för sig som tex börja hoppa eller dra jätte mycket och då klarar han inte av det så bra själv. Men idag gick det jätte bra     

Ha det bäst, kramar   

Idag är det ingen vanlig dag !!

Idag fyller min underbara dotter 15 år, tänk vad tiden går fort... 15 år sedan hon kom till världen.

Det var det bästa som hänt mig    men idag är hon ännu min lilla flicka, spelar ingen roll hur gammal hon blir kommer alltid vara min flicka. Älskar henne så mycket.


   

Jag hoppas hon är stolt över sin mamma och att hon tycker att jag ställer upp för henne så gott jag kan.


Nu medans hon är i skolan så har jag pyntat lite på hennes rum och slagit in paket.

Så när hon kommer hem så ska hon åka iväg med min bästa vännina och få sin present av henne... berättar mera nästa gång    hon kommer bli sååå överlycklig.


Angående pyntet så ville hon ha siffror, silver och rosa ballonger.. tror jag lyckades rätt bra efter mycket letande på stan  

Hoppas nu bara att hon blir nöjd...   vad tror ni??


 

Det här med att våga säga det man tänker på det är inte det lättaste.
Visst många har lätt för det och kanske inte tänker efter innan man säger saker.
Jag har svårt för att sätta ord på mina känslor om jag måste prata om det.
Har lättare för att skriva ner det jag känner vilket inte uppskattas av vissa.
Men jag försöker verkligen prata mera men är rädd för att jag ska få personen i fråga att må dåligt eller tro att jag är helt galen.

Vill känna mig normal men just nu känns det som om jag har gröt i huvudet, känner mig tjock i huvudet och kan inte tänka klart.
Mina känslor åker berg och dalbana just nu, livet är inte lätt.

Men jag har dem i min närhet som älskar mig trots mina fel och brister, det känns skönt.

Idag har min grabb fått sin önskan i uppgyllelse.. Playstation 4 pro .. har han köpt för sina egna pengar sen har han haft godisförbud- hans vilja så skulle han vara utan godis osv 1 år men idag sprack det.. Hans syrra var inne på hemmakväll.. då var det kört..
4 månader klarade han.

Men han sitter just nu i skrivandes stund å spelar som en tok..
Hans syrra är lite avis kan jag säga...
God kväll på er

Måste bara få visa vilka underbara presenter jag fick av min man när han var iväg till Ukraina   


 

Exklusiv äkta choklad direkt ifrån fabriken, det är grejer det.. smakar inte alls som choklad här hemma i sverige kan jag säga.

Sen nallen, gudars så söt den är... idag upptäckte vi även att det sjunger en låt... som man inte fattar nånting av   

Men det är rätt kul.

Parfym var WAOW, han kan han min man   


Näpp nu ska man ner i tvättstugan innan fredagen kan starta på allvar    Kramisar

Presentation


Varje ny dag
är en ny chans
att förändra
ditt liv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Vad är klockan?

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Ångest

 

Besöksstatistik

Gästbok

Sök i bloggen


Skapa flashcards