livet-ar-fyllt-med-upp-och-nedgangar

Direktlänk till inlägg 6 november 2018

Sköt dig själv och skit i andra

Ligger i sängen och tittar på en flightradar, flyget med min man är just nu precis ovanför Romänien. Min prins som är på väg till mig. Det ska bli så skönt att ha honom här hemma igen   


Idag har jag varit till smärtmottagningen här i stan för en första bedömning av en sjukgymnast. Aldrig har jag varit med om att dem gått igenom mig så mycket. Dem kollade verkligen igenom mig. Blev väldigt förvånad och positivt överraskad.

När jag var på väg ut kom en kvinna emot mig och sa att dem fått ett återbud till henne "hon är psykolog".. Egentligen skule jag få en tid till henne efter nyår men nu får jag redan komma dit till henne i morgon.

Många känner att går man till en psykolog så är man helt dum i huvuet men jag tar emot all hjälp jag kan och tycker folk att jag är dum så får dem väl tycka det.


Jag har varit med om så mycket i ´mitt liv som mobbing hela skoltiden, min far gick bort när jag var väldigt ung, en pojkvän/make som psykiskt misshandlade mig i många år och äldre män som förgripit sig på mig samt människor i min omgivning som gör allt för att förstöra för ´mig oss.

Det är inte konstigt att jag mår som jag gör idag men tack vare min underbara man och mina barn/bonusbarn har jag kommit på fötter igen. Men smärtan finns kvar inom mig, känner mig fortfarande osäker på mig själv i vissa stunder och nedvärderar mig själv´, att jag inte är god nog för att ha det bra.

Försöker lära mig att ta bort dem i mitt liv som får mig att må dåligt, det har jag gjort och dem blir mer hatiska och nacka skit om en. Men jag vet vad som är sanningen!  Förstår mig inte på personer som älskar att snacka skit om andra och komma med osanningar. Fått telefonsamtal från soc flera gånger och allt har blivit nedlagt pga att det finns inget att anklaga oss för. Vi väntar bara på nästa anmälan och nästa och nästa... Dessa personer kommer att fortsätta men vi har "rent mjöl i påsen" så därför går jag mer än gärna till en psykolog och pratar.


Har under alla år följt andra i deras fotspår och inte vågat säga vad man sälv tycker och tänker men med omständighetera som är nu är det PAY BACK !

SÅ nu ska jag göra det jag vill, våga säga vad jag tycker och vara mig själv.. Vill man inte eller tål man inte det så behöver man inte umgås med mig alls. Inte min förlust !!


Kämpa !!

 
 
Ida

Ida

6 november 2018 16:14

Oj vad jag känner igen mig i det du skriver om att nedvärdera sig själv och att man inte är värd att må bra.
Sa till en kompis förra veckan när vi snackade att det är ju fruktansvärt egentligen hur illa jag faktiskt gör nig själv med mina dåliga tankar och bilder av mig själv. Inte alls konstigt att man mår som man gör.
Du verkar ha varit med om mycket tråkiga och fruktansvärda saker och det är jag väldigt ledsen för, jag hoppas och tror du kan vara så stark som du känner dig just nu och jag hejar på dig! :-)

http://notes.bloggplatsen.se

livet-ar-fyllt-med-upp-och-nedgangar

6 november 2018 16:28

Tack så mkt, ja det är inte många som vet hur jag haft det. Inte berättat allt för att man vill inte framstå som helt galen. Men det är så många som inte vågar tala om sånt här, frågan är hur man ska få fler att prata om det. Just nu känner mig stark men ibland vill jag bara krypa upp i famnen på nån och bli liten. Saknade efter min far är så fruktansvärt stor ?.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

            Trodde verkligen det här året skulle bli bättre än vad förra erbjöd men då blev det deffintivt inte..   Mina studier avslutade jag i måndags pga att jag måste prioritera mina barn (ungdomar), det var väl den största anslednin...

Å här kommer lite bilder ifrån starten på 2020!

Man börjar ju fundera på vad det är som händer.. Livet är kaotiskt just nu... det händer så mycket, varför skall allt hända samtidigt?   Vi har beslutat oss för att gå på familjerådgivning, inte för att vi slutat älska varandra utan för att for...

Ja men då så.. snart 2a advent... och här hemma har man gjort det julefint. Men på nått vis så tappar jag inspirationen och lusten att fira jul ibland... känner mig stressad och obekväm. Men på nått vis lyckades vi pynta till det iallafall. Bl...


Bästa fredagen i hela mitt liv   , idag kl 11.30 klarade jag mitt körkort   !   Jag kan ännu inte fatta att jag har körkort, är fortfarande osäker på om jag verkligen har sett rätt... var det godkänt eller var jag underkänd... Men det stämmer ju....

Presentation


Varje ny dag
är en ny chans
att förändra
ditt liv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Vad är klockan?

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2018 >>>

Ångest

 

Besöksstatistik

Gästbok

Sök i bloggen


Skapa flashcards