livet-ar-fyllt-med-upp-och-nedgangar

Alla inlägg den 4 december 2018

 


Önskar att jag inte kände som jag gör, känner mig så elak mot min man.

Vi mår inte bra nån av oss när han skall åka iväg, dels så vill han var hemma och jobba och sen vet han att jag mår så himla dåligt. Varje gång det är dags för resa för honom så tänker jag- det blir bättre den här gången... jag fixar det.

Så blir det- han åker, jag försöker sova så länge jag kan, går ut med hunden... sätter mig framför datorn och där.. stöper jag..

Alla känslor kommer på en gång när barnen åkt iväg till skolan. Gråter, har ett tryck i bröstet, känner så stor press på mig själv.

Jag vill inte stressa, jag vill inte göra någonting alls, jag vill bara rymma, lägga mig under täcket och vakna av att min man är hemma. Dem första gångerna han åkte iväg drack jag vin för att dämpa känslorna och det funkade bra men det är inte en bra lösning så det slutade jag med. Dem som inte har en sån här ångest kan inte sätta sig in hur vi känner det.

Att komma med kommentarer att- tänk på nått annat, gör det du tycker är kul, det går över bla bla ..

Eller hur.. det går över.. vet inte det ...


Har sån ångest nu inför jul med, vi är inte hemma över jul ska besöka min svärmor.. å där kommer då även vi träffa min mans syster med man, och hans bror med familj... Där kommer problemet.. min mans brors fru är såå energisk och jag klarar inte av att vara i närheten av henne... det ska hända saker jämnt, jag blir så stressad och får sån ångest.

Men jag får stå ut, men det känns såå jobbigt..

Just nu skulle jag vilja krypa ner under täcket och bara vara...har sån ångest för att jag får ångest...

Måndag morgon så var det dags för oss att bli dagmatte/husse till en "liten" kille på 1 år, men han är större än våran hund.i storlek. Våran väger 28 kg medans denne väger 50 kg...

Han heter Spike och är en blandras, Amstoff kommer jag ihåg men sen var det alldeles för svårt namn på nästa blandning  

Igår var det liv i lådan är hemma mellan dem men inget bråk bara bus, idag ligger Spike och sover gott på diverse ställen och det är lugnt och skönt här hemma.

 

I förmiddags så slog jag in lite julklappar igen, och jag är inte klar ännu... har panik pga det.. brukar vara klar i nov senast i vanliga fall. Är iallafall klar med min man- väntar på sista klappen som skall levereras bara.

Mina barn är inte klara än, vi har ett fast belopp (samma) så det fattas lite ännu där. Sen har jag 2 till som skall ha en klapp. Vad det vet jag inte alls   

Kram på er  

Presentation


Varje ny dag
är en ny chans
att förändra
ditt liv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Vad är klockan?

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Ångest

 

Besöksstatistik

Gästbok

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards