livet-ar-fyllt-med-upp-och-nedgangar

Direktlänk till inlägg 17 december 2018

Hur gör ni under julen?

Av livet-ar-fyllt-med-upp-och-nedgangar - 17 december 2018 09:41

Måndag morgon, all energi, lust och ork har bara försvunnit från mig. Varför skall just jag behöva känna så här, är det allt jag varit med om mitt liv som tar ut sin rätt nu? Med mobbing, min fars bortgång, utsatt för psykiskt och fysisk misshandel, vänner som inte varit mina vänner, allt skitsnack bakom mig rygg... är det allt det som jag känner nu?

Min psykolog tror att det är en del av orsaken till mitt mående, att jag måste gå vidare och släppa det som varit.

Det jobbigaste i mitt liv just nu är att vi har en ständigt plåga som är på oss hela tiden men som vi inte vill skall ta över vårt liv. Men det är kämpigt att trycka bort den plågan, just nu väntar på ett telefon samtal med en arg person... det är jule tider och saker blev inte alls som det var tänkt. Men nu kör vi på något som vi här hemma vill göra så dem som inte vill umgås med oss, dem slipper !

På lördag morgon drar vi.. lämnar stan ett tag! Det kommer bli liv i lådan!


Som sagt, jag är hemma själv med våran Danzer, barnen är i skolan och gör sista rycket innan jullovet och min man är borta på affärsresa...igen... kommer hem på ons natt igen. Känner mig kass, igår damp jag ner i det där "berömda" hålet och allt var "s" ..

Nu i morse när han åkte iväg så kunde jag inte somna om, han åkte före 05... tankarna bara snurrar jus nu... har precis fått i mig lite frukost framför youtube.. tänkte jag skulle bli på lite bättre humör.. men nej det funkade inte det heller.


Nu efter Danzer fått lunch skall jag ta mig till min mor och hjälpa henne med sin julskinka, vi skall fira lilla julafton där på torsdag kväll. Men jag vill inte gå dit men jag är så illa tvungen... Ingen kan hjälpa henne annars.

Så jag får helt enkelt bita ihop och göra det jag ska...


Hur gör ni under julen, flänger ni runt till vänner och bekanta eller tar ni det lugnt? 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

            Trodde verkligen det här året skulle bli bättre än vad förra erbjöd men då blev det deffintivt inte..   Mina studier avslutade jag i måndags pga att jag måste prioritera mina barn (ungdomar), det var väl den största anslednin...

Å här kommer lite bilder ifrån starten på 2020!

Man börjar ju fundera på vad det är som händer.. Livet är kaotiskt just nu... det händer så mycket, varför skall allt hända samtidigt?   Vi har beslutat oss för att gå på familjerådgivning, inte för att vi slutat älska varandra utan för att for...

Ja men då så.. snart 2a advent... och här hemma har man gjort det julefint. Men på nått vis så tappar jag inspirationen och lusten att fira jul ibland... känner mig stressad och obekväm. Men på nått vis lyckades vi pynta till det iallafall. Bl...


Bästa fredagen i hela mitt liv   , idag kl 11.30 klarade jag mitt körkort   !   Jag kan ännu inte fatta att jag har körkort, är fortfarande osäker på om jag verkligen har sett rätt... var det godkänt eller var jag underkänd... Men det stämmer ju....

Presentation


Varje ny dag
är en ny chans
att förändra
ditt liv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Vad är klockan?

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Ångest

 

Besöksstatistik

Gästbok

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards