livet-ar-fyllt-med-upp-och-nedgangar

Direktlänk till inlägg 20 februari 2020

Hjälplösheten

Av livet-ar-fyllt-med-upp-och-nedgangar - 20 februari 2020 09:08


     



Trodde verkligen det här året skulle bli bättre än vad förra erbjöd men då blev det deffintivt inte..


Mina studier avslutade jag i måndags pga att jag måste prioritera mina barn (ungdomar), det var väl den största ansledningen sen att jag insåg att det var alldeles för mycket pluggande med ekonomi för mig. Så nu är man på jakt efter nya möjligheter.

Har ingen aning om hur framtiden kommer att bli för just nu känns allt bara meningslöst.

Sitter i telefonsamtal med mina ungsomar, sms kontakter till både höger och vänster och telefonsamtal med myndigheter och allt vad det är. NÄR sks lugnet infinna sig??


Fick knuffa iväg min son till skolan idag motvilligt, han har alltid velat gå till skolan tidigare men nu när han började 7an så vände allt. Utredningar pågår och därför alla samtal och sms just nu. Min dotter har stora kärleksproblem då hon också är under utredning... jag blir tokig... hur skall man orka allt... önskar att deras pappa kunde hjälpa till mera än vad han gör..

Min man stöttar mig i allt men han är ju inte vårdnadshavare så han kan ta vissa "möten"... det måste jag göra. 


Känner mig hjälplös... men idag kommer en underbar vän till mig så vi bara kan prata... jag sitter där jag sitter... känns som om allt just nu är mitt fel, att jag är en dålig förälder.. mina ungdomar mår inte bra och det är ju jag som skall se till så dem mår bra eller hur?! 


Har just skickat flera mail till skolorna osv så nu inväntar jag samtal och mail under dagen... Jag är helt slut, sliten, trött, utmattad och börjar fundera på om jag verkligen kommer orka komma ut i arbetslivet och fokusera på arbete när jag vet att det är sånt kaos här hemma. Men jag behöver tjäna egna pengar jag med. 

 

Men jag ska ge allt ett försök... försöka komma vidare.. vara positiv... måste kämpa för mina kära  

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Å här kommer lite bilder ifrån starten på 2020!

Man börjar ju fundera på vad det är som händer.. Livet är kaotiskt just nu... det händer så mycket, varför skall allt hända samtidigt?   Vi har beslutat oss för att gå på familjerådgivning, inte för att vi slutat älska varandra utan för att for...

Ja men då så.. snart 2a advent... och här hemma har man gjort det julefint. Men på nått vis så tappar jag inspirationen och lusten att fira jul ibland... känner mig stressad och obekväm. Men på nått vis lyckades vi pynta till det iallafall. Bl...


Bästa fredagen i hela mitt liv   , idag kl 11.30 klarade jag mitt körkort   !   Jag kan ännu inte fatta att jag har körkort, är fortfarande osäker på om jag verkligen har sett rätt... var det godkänt eller var jag underkänd... Men det stämmer ju....

Godmorgon,   Den här veckan har varit en berg och dalbana, det jobbigaste var igår... blev kuggad på skrivningen till körkortet... Jag kände mig helt vädelös och jag ville bara lägga ner allt.  Kände mig så säker på att jag skulle klarar det me...

Presentation


Varje ny dag
är en ny chans
att förändra
ditt liv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Vad är klockan?

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020
>>>

Ångest

 

Besöksstatistik

Gästbok

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards