livet-ar-fyllt-med-upp-och-nedgangar

Alla inlägg den 10 februari 2020

Av livet-ar-fyllt-med-upp-och-nedgangar - 10 februari 2020 10:23

Man börjar ju fundera på vad det är som händer..

Livet är kaotiskt just nu... det händer så mycket, varför skall allt hända samtidigt?


Vi har beslutat oss för att gå på familjerådgivning, inte för att vi slutat älska varandra utan för att fortsätta livet tillsammans. Men vi har mer och mer hamnat i det där berömda ekorrljulet.. allt rullar på, man gör samma sak dag ut och dag in.. inget spännande händer utan bara det "gamla vanliga" hela tiden... det gör att man bara känner sig.. jag vet inte man känner sig ur balans. Idag är det dags igen för ett besök och vid första besöket så fick vi känslan att "vad gör vi här"... vi fick höra att 99% av alla som går på rådgivning vill skiljas, dem bråkar osv.. Men så är inte fallet med oss.

Det är ju tabu att gå å prata, det skall man ju inte göra... då har man ju problem.. Alla får tycka vad dem vill men vi går dit för att må bra! 


Vi måste hitta tillbaka till gnistan, ha små dater och få egen tid och ensam tid från varndra med. Vi har haft 2 dater nu på tu man hand och jag har planerat in min mans födelsedag. Han vet inte vart vi ska bara att vi skall övernatta "någonstans". 

Jag hoppas det blir bra! 


Det är ju inte bara vi vuxna som har det lite "jobbit" just nu.. min ungdomar har det jobbigt med, framförallt min son. Så det är så mycket möten och funderingar hela tiden... hur man ska lösa allt på bästa sätt.

En sak jag måste göra för mina ungdomars bästa är att avsluta mina studier... ja delvis.. jag känner att det inte är min livsstil att jobba med ekonomi. Men jag måste fukosera på mina nära och kära just nu... Så vad ska jag göra nu? Ja ni det återstår att se... 

Men någonting positivt har hänt, min bonus son skall flytta hemifrån 1 mara    det kommer bli konstigt och han får nu känna på att sköta ett hushåll helt själv.. Kanske han förstår tidsnog hur mycket det är sköta ett hushåll.

Styrkekramar till honom   


I nästa inlägg kommer lite mys bilder på vad som hänt från årets början   då vi försöker hitta tillbaka. 

Kram på er  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Varje ny dag
är en ny chans
att förändra
ditt liv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Vad är klockan?

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020
>>>

Ångest

 

Besöksstatistik

Gästbok

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards